Les disciplines

La dansa és un canal d’expressió i ens ajuda a sentir-nos a gust amb nosaltres mateixos, a tenir consciència del nostre propi cos i a saber utilitzar-lo per expressar allò que sentim i imaginem.

Disciplines que es practiquen a l’escola:

La dansa clàssica és, un forma d'expressió que té un llenguatge internacional. És una de les disciplines més antigues i dóna una base sòlida que serveix per ballar totes les altres.

Consta d'una barra de clàssic i una part al centre. Aquestes classes aporten coordinació de moviments, netedat, precisió...

La dansa espanyola és un tresor cultural. Practicada amb sabates d’estètica flamenca, en ocasions s’acompanya de castanyoles, moviment de braços i rotació de canells.

El Jazz, que procedeix de les danses d’origen africà, s’ha convertit en la disciplina per excel·lència dels últims temps. Amb una base sòlida procedent del ballet el Jazz manté el seu propi treball tècnic on la síncope, el treball en paral·lel, les contraccions abdominals, la dissociació del tors respecte als peus i la flexibilitat, entre altres, donen un toc diferent i particular a aquesta disciplina. Existeixen diversos estils de dansa Jazz encara que al nostre centre el Broadway Jazz (musicals) és l’estil pel qual ens decantem, també toquem tècniques com la del Lyrical Jazz, Modern Jazz, Jazz Funk, entre d’altres.

És un moviment cultural sorgit a principis dels anys setanta en les comunitats hispanoamericanes i afroamericanes en barris com Neoyorkins Bronx, Queens i Brooklyn.

Dins el hip-hop trobem diversos estils de ball que al llarg del temps es modela i innova, ja que el hip-hop no és només un estil de ball, sinó que és una cultura i això fa que aquest estil de ball estigui en constant evolució, tot i tenir unes arrels molt concretes.

Dinàmic i alhora divertit sense mai deixar la tècnica.

La dansa comercial o "Commercial Dance" abasta una multitud d'estils que poden anar des del Hip Hop, passant pel Jazz, Contemporani, Krumping i més. Es treballaran coreografies com les que s'utilitzen actualment en videoclips, concerts, vídeos musicals, televisió, cinema, etc. A través de les cançons més cèlebres de tots els temps i, per descomptat, dels últims hits del moment.

El millor d'aquesta disciplina és que ofereix l'oportunitat de divertir-se i lluir-se mostrant la part mes sexi de cadascun/a on l'important és l'actitud i l'enfocament personal de cada ballarí/na.

La dansa contemporània neix de la necessitat de crear nous moviments i fugir de la dansa clàssica. Hi ha una consciència corporal molt forta i és una disciplina que està constantment en evolució. Es basa a trobar la màxima llibertat de moviment (sense deixar de banda la part tècnica), en l'expressió i sentiments de la persona, en l'equilibri combinat amb el desequilibri, l'espontaneïtat...
Es treballa tant en el terra com en el centre.

En aquesta disciplina trobem la combinació perfecta entre músic i ballarí, ja que qui la interpreta, a més de realitzar moviments propis de la dansa, va executant diferents ritmes de percussió que s’originen mitjançant les “claquetes” (xapes de metall que tenen les sabates d’aquesta disciplina en la punta i en el taló).

El claqué o Tap Dance és una expressió rítmica i dansada on l’alumne va introduint-se lentament en l’aprenentatge dels passos i el vocabulari tradicional per després crear estructures rítmiques i melòdiques posades en pràctica en les coreografies.

El flamenc té com a base la música i la dansa andalusa. Neix a Andalusia i te influències morisques, indies, gitanes i africanes. Els diferents estils flamencs s'anomenen palos, buleries, alegries, soleás...

A l'escola fusionem el ball flamenc amb diferents estils musicals.

L'escola bolera és una dansa desenvolupada paral·lelament a la dansa clàssica a partir de balls i danses tradicionals professionalitzats i, com la dansa clàssica estilitzada.

Va arribar a la seva màxima esplendor durant el segle XIX, època a la qual, als Països Catalans, formava part de la formació habitual dels ballarins clàssics.

L'escola bolera, s'interpreta amb sabatilla de dansa clàssica de mitja punta i la castanyola.
Gran ballarí d'aquesta disciplina el mestre Vilanoví Joan Magrinyà.

S'engloba sota el terme de teràpia artística, ja que es realitza la teràpia a través de mètodes no convencionals com les arts. Segons la dansateràpia, ment, cos i ànima formen una unitat psicofísica i interactuen constantment entre si. El moviment i la postura influeixen en el pensament i els sentiments.

La meta essencial de la dansateràpia és permetre la unió entre ment, cos i ànima. És un moviment per promoure la integració emocional, cognitiva, física i social d'un individu". La dansateràpia és doncs una forma de psicoteràpia en la qual el terapeuta utilitza el moviment i les seves interaccions com a element primari i d'aquesta manera aconseguir efectes terapèutics.

Igual que altres danses més antigues i actualment de moda, el Contact és una forma de dansa amb continguts tècnics que parteixen de la improvisació col·lectiva a través del contacte corporal. Des del punt de vista artístic apareix de forma indirecta en bona part dels espectacles de dansa contemporània.
En qualsevol cas, i deixant de banda la definició tècnica, el Contact és una forma de dansa que busca la llibertat artística, l'expressió en el moviment i el treball corporal a través del contacte.

UNA GIMNÀSTICA FLAMENCA

Ritmes flamenc amb "palmes" i "zapateados".
Aquesta gimnàstica flamenca amb música majoritàriament dels ritmes més festius, les rumbes i buleries, es fa pels que la vulguin practicar per divertir-se i millorar el to muscular i la coordinació. A més crema calories i ens aporta beneficis per a la salut mental i emocional.

Dirigit per a totes les edats i sense coneixements previs de dansa. Aquesta serà una de les novetats de l'escola a partir d'aquest curs.

Dirigit a tots aquells ballarins i no ballarins que vulguin iniciar-se al món de la interpretació. Com bé sabem en aquesta disciplina es treballa amb l’objectiu de representar una història a través de l’acció, ja sigui amb espectadors o a través d’una càmera. Però en aquest cas el “objectiu” no és el més important.

Al món de la interpretació és importantíssim, sobretot en nivells d’iniciació, treballar fermament en l’Entrenament Actoral a través del joc i la improvisació posant en practica els elements bàsics de la Tècnica Actoral com la comunicació, la concentració, la relaxació, l’acció, i la desinhibició. L’actor començarà a conèixer-se i a desenvolupar eines que li permetin controlar el seu cos, la seva veu i les seves emocions per finalment poder treballar sobre un text i arribar a emocionar, divertir o fer reflexionar a l’espectador.

Aquesta activitat està enfocada a tots aquells ballarins que vulguin desenvolupar la part interpretativa, comunicativa i creativa a través del moviment, la imaginació i la creativitat de cadascun.

Utilitzant el cos com a instrument principal d’aquesta disciplina arribarem a crear una peça teatral explicada a través del moviment, la música, la veu, l’expressió i les emocions de cada alumne. Un còctel de diferents arts (dansa, música i interpretació) posat en escena i treballat amb molta sensibilitat.

És un treball dedicat als més petits. S'intenta treballar la motricitat, la coordinació i el ritme. Ajuda als nens a conèixer el seu cos a través de jocs per aconseguir que es diverteixin i a la vegada que treballin a través de la música.

Oblida la imatge tradicional de nenes tutús rosats. Avui en dia, les classes de ballet bé poden estar dirigides a gent gran.

La seva intenció és mantenir-se en forma i sa, el que ens va portar a preguntar-nos quins són els beneficis. Una classe de ballet proveeix una sessió d'exercici. Les classes s'enfoquen en moltes parts diferents del cos: braços, cames, músculs de l'estómac, peus i turmells, que es van tornant cada vegada més forts i ferms. Practicar regularment pot millorar la postura i l'equilibri.

Les castanyoles per la seva sonoritat desproporcionada a la seva petitesa i la seva capacitat de justesa rítmica, si el professor és sever, els fa molt estimables per a l'educació de l'oïda dels ballarins de tota classe de dansa. Les castanyoles no serveixen tan sols per acompanyar dansa espanyola.

És un instrument de percussió que s'adapta a moltíssimes músiques, si tenen un ritme marcat. La lectura de la part rítmica amb les castanyoles, sempre acompanyades de músiques senzilles però boniques, permet al nen aprendre molt a llegir i a escoltar música, i ho sent com una diversió. Li provoca interès per saber més i més.

Un dels temes que moltes vegades preocupa als nuvis, la majoria de vegades per vergonya, és el moment del ball nupcial, però sempre estem d'acord en què és un dels moments més romàntics del casament.

El primer de tot, els nuvis han de tenir en compte quin estil de ball volen ballar: clàssic, llatí, modern ... i triar la música adequada per al ball. Moltes parelles ja tenen clar des del primer moment quina serà la seva cançó, per moments viscuts junts, per la seva història, etc. En cap moment ha de ser un element de pressió, sinó un moment més per compartir en parella.

A l'escola fem classes privades per la parella a hores convingudes.

A l'escola us informem per a les proves anuals i us formem i donem els coneixements bàsics de clàssic i aptituds naturals cap a l'estudi de la dansa clàssica acadèmica. Tant per com per la branca de la dansa contemporània, dansa clàssica o la dansa espanyola.

Per presentar-te a les proves d'accés del Conservatori de Dansa de Barcelona, us preparem amb classes estructurades i el programa d'estudis requerit pel Conservatori de Dansa de Barcelona. Es fa principal èmfasi en la importància fonamental de la part artística i en els valors que acompanyen cada un dels passos del ballet: esforç, respecte i constància.